Kebun Warisan's Followers

Wednesday, February 4, 2009

NAS USAHA MAJU:TERNAKAN CACING

nas usaha maju enterprise

TernakCacing merupakan satu portal di mana pengguna boleh mendapatkan maklumat secara ringkas tentang penternakan cacing samada secara persendirian ataupun ternakan secara berkumpulan yang ditawarkan oleh syarikat kami .

Syarikat kami juga menjalankan menternak secara berkumpulan. Sistem yang di guna pakai memberi jaminan kepada penternak.Penternak yang telah membeli cacing induk dengan syarikat kami secara langsung telah menjadi rangkaian penternak berkumpulan kami.

Menjadi ahli kumpulan penternak dengan rangkaian kami amat menguntungkan,yang mana setiap penternak dapat saling membantu satu sama lain.kiraan pembiakan cacing.sekilo baka cacing boleh membiak 10 kg dalam masa 6 bulan.Kami membeli balik cacing yang cukup matang dengan harga RM300 kg.dengan 1 kg baka cacing boleh mendapat RM3000.00 dalam 6 bulan. Kalau byk membiak kan baka cacing? Byk lah hasil nya,,Hari ini mula ternak..!

Esok dah untung…!!caranya penternak yg masih belum mengeluarkan hasil ternakan pun akan mendapat keuntungan bersama.Bagaimana caranya? Penternak boleh mengajak lebih ramai orang malayu turut serta dalam menternak cacing.setiap kg cacing yg di beli oleh penternak baru,mereka akan mendapat RM100/= untuk upah mencari rakan baru penternak Jikalau lebih banyak KG yang dibeli banyak lah upah nya dapat.Kiraan baja. 1 kg baka cacing di ternak dan 1 kg makanan sehari dan ia akan menghasilkan baja 1 kg sehari, kalau sebulan 30 kg baja di hasilkan, 1 kg harga baja di pasaran dijual RM4.00. kalau 30 kg dah jadi RM120. kalau byk cacing di bela…! Byk lah hasil baja nya.. ,jikalau ada rakan rakan penternak yang dapat pasaran baja.penternak dalam rangkaian akan di utamakan menjualkan hasil baja nya pada rakan yang dapat pasaran,Dengan system rangkaian berkumpulan begini dapat membantu ahli ahli kumpulan menternak dan memasarkan cacing serta baja,

Kiraan menternak dan hasil nya,
2 kg baka cacing dalam 6 bulan 20kg x RM 300.00 = RM 6000,00 x 2 =
RM 12000.00 setahun.
RM 6000 bahagi 6 bulan = RM 1000 sebulan dapat.
60 kg baja terhasil sbulan x RM 4.00 = RM 240.00 x 6 bulan RM 1440.00 x 2
RM 2880.00 setahun.

Lebih banyak baka cacing di ternak…! Lebih banyak untung nya dapat..
Kami menyediakan pakej-pakej menarik untuk anda menyertai kami dengan memperolehi pendapatan Lumayan hanya menternak cacing secara sambilan di rumah.Kami memberi tunjuk ajar serta bimbingan praktikal secara percuma.Hanya dengan menyertai pakej kami, anda akan dapat menjana pendapatan tambahan.Anda tidak perlu menghadiri sebarang kursus atau seminar berkaitan ternakan cacing.Anda akan dibimbing dari dari peringkat awal hingga menuai hasil.Pakej kami telah mendapat sambutan yang amat menggalakkan sejak kami lancarkan bulan 8 lalu.Telah ramai bakal usahawan cacing telah memulakannya.Anda tidak perlu risau tempat nak ternak!! Di kawasan rumah pun boleh,di belakang rumah,depan rumah,di dalam bilik pun boleh,rumah flat pun boleh menternak…dengan perkakas ternak yg di sediakan oleh syarikat kami dengan pembelian harga pakej.,Anda harus mengambil peluang ini."Jika anda ingin memperolehi kejayaan dalam sesuatu bidang,anda harus belajar dari mereka yang telah berjaya dalam bidang tersebut"Jika anda ada sebarang pertanyaan, sila hubungi kami:

NAS USAHA MAJU ENTERPRISE
H/p : 016- 9848800 /016-9977203 /012-2600910


Maklumat Pertanian - Ternakan, Tanaman, Perikanan & Agrotourism
Sekadar Info,Rujukan dan Ilmu.
Sumber/Dipetik:

3 comments:

Anonymous said...

kawasan mana ja yang boleh sertai pakej ternak lintah tu ?

Anonymous said...

sabah sarawak pun boleh join ke ?

inspzul said...

sabah dan serawak pin boleh join.. syarikat kami ada wakil di serawak. skrg masih mencari wakil di sabah
boleh call saya utk mdapatkan maklumkat lanjut di 016-9848800